مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 ساعت 01:052019-03-05اقتصادي

افزایش حقوق بهتر است یا تثبیت کردن قیمت ها؟


با توجه به نرخ تورم، افزایش 400 هزار تومانی حقوق بی معنا بوده و هیچ دردی از کاهش قدرت خرید مردم دوا نمی کند.

- یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به نرخ تورم، افزایش 400 هزار تومانی حقوق بی معنا بوده و هیچ دردی از کاهش قدرت خرید مردم دوا نمی کند.

قاسم نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه افزایش 400 هزار تومانی حقوق با اصل عدالت و برابری قدرت خرید منافات دارد، اظهارکرد: فردی که یک میلیون تومان دریافتی دارد با فردی که 10 میلیون حقوق دریافت می کند به یک میزان افرایش حقوق را تجربه می کنند در صورتی که قدرت خرید این دو قشر متفاوت است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق به میزان ثابت، برای افرادی که زیر خط فقر و بالای آن قرار دارند نمی تواند منجر به کاهش شکاف بین سطح زندگی شود، تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم در سال 97 که به طور میانگین 30 درصد بوده به همین میزان قدرت خرید مردم 30 تا 40 درصد کاهش یافته و برای جبران آن باید حقوق ها نیز به میزان کاهش قدرت خرید افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مسئولان باید متناسب با نرخ تورم، قدرت خرید مردم را با افزایش دستمزدها بالا ببرند، تصریح کرد: از آنجا که افزایش 400 هزار تومانی حقوق متضمن افزایش قدرت خرید تمامی اقشار جامعه نیست همین امر سبب شکاف درآمدی بیشتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حقوق بهتر است یا تثبیت کردن قیمت ها؟

افزایش حقوق بهتر است یا تثبیت کردن قیمت ها؟