مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 ساعت 08:462019-03-06سياسي

میناب، گلستان خلیج فارس


شهرستان میناب دارای پتانسیل های زیادی می باشد یکی از این پتانسیل ها که باعث منحصر به فرد شدن میناب شده، جاذبه های گردشگری بی نظیر آن است.

- ‎جمعیت شهر میناب طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از 250 هزار نفر است و از این منظر دومین شهر بزرگ و پرجمعیت در بین شهرهای استان هرمزگان است.

جمعیت نژادی میناب متشکل از ترکیبی تقریبا در هم بافته از اقوام عرب حاشیه خلیج فارس، ایرانیان اصیل فارس زبان و نژاد، سیاهان آفریقایی که در گذشته به عنوان برده مورد استفاده قوم بسیار ثروتمند و قدرتمند هرموزی استفاده می شدند، بلوچ های ناحیه بلوچستان و حالا تعداد زیادی از بشاگردی ها و منوجانی های مهاجر تشکیل می شود.

از مکان های دیدنی شهر میناب می توان به قلعه بی بی مینو، سد استقلال، پل میناب،خور تیاب، بام میناب، رودخانه مشکالدین هشتبندی، بارگاه میر عمر و باغ های راونگ، امام زاده شاه مرعش برادر امام رضا(ع) واقع در روستای چلوگاومیشی،بازار ماهی فروشان گورزانگ، قلعه های بجای مانده از دوره های تاریخی و افسانه ای پیش از میلاد و پنج شنبه بازار تاریخی و معروف میناب اشاره کرد.

پنج شنبه بازار میناب با قدمتی 500 ساله که شهرت آن همواره گردشگران و علاقه مندان بسیاری را روزهای پنج شنبه به این محل می کشاند نه تنها اهالی شهرستان میناب بلکه کسبه و خریدارانی را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میناب، گلستان خلیج فارس

میناب، گلستان خلیج فارس