مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اسفند 1397 ساعت 09:452019-03-11اقتصادي

وضعیت روستای قلات نگران کننده است


ایران سراسر زیبایی است؛ طبیعتی چشم نواز که ودیعه خداوندی محسوب می شود و البته بناها و آثاری که به شایستگی در کنار این طبیعت، نشسته و بی آنکه خدشه ای به زیبایی های طبیعی وارد کند، - هارمونی و پیوستگی دلنشینی به آن بخشیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زیبایی های ایران را اگرچه خیلی هایمان با بی توجهی و کج سلیقگی و خودخواهی و زیاده خواهی و البته منفعت طلبی، به لکه های ناهمگونی آلوده کرده ایم، اما هنوز هم ایران زیباست، قشنگی هایی که بخشی از آن را می توان در روستای قلات شهرستان شیراز به نظاره نشست.

سخنگوی اتحادیه معماری کشور در گفت و گو با ایسنا، روستای قلات را گنجینه ای ارزشمند از هنرمعماری دانست و بر لزوم توجه بیشتر به آن و توسعه گردشگری هدفمند، تاکید کرد.

سعید زحمتکشان گفت: روستای قلات در موقعیت توپوگرافی ویژه ای قرار گرفته که از یک طرف با کوه قلات و از طرف دیگر با دره رودخانه ای که از آب چشمه های این کوه بوجود آمده، محدود شده است.

وی با یادآوری اینکه روستای قلات در دهستان دراک بخش مرکزی شهرستان شیراز قرار دارد، گفت: این روستا به دو بخش بافت تاریخی و بافت جدید تقسیم شده، بافت تاریخی آن که احتمالا به دلایل امنیتی و موقعیت ترانزیتی این روستا، در گذشته مکان یابی و ایجاد شده، از موقعیت ممتاز و ویژه ای به لحاظ آب و هوایی و مکانی قرار دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت روستای قلات نگران کننده است

وضعیت روستای قلات نگران کننده است