مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اسفند 1397 ساعت 13:312019-03-12بين الملل

قزاقستان و ازبکستان در فهرست 20 شهر آلوده دنیا


سازمان بین المللی AirVisual (ایرویژوال) در گزارش اخیر خود آلوده ترین کشورهای جهان را مورد بررسی قرار داده که در این فهرست جدید ازبکستان و قزاقستان جز 20 کشور اول آلوده دنیا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سازمان بین المللی AirVisual (ایرویژوال) در گزارش اخیر خود آلوده ترین کشورهای جهان را مورد بررسی قرار داده که در این فهرست جدید ازبکستان و قزاقستان جز 20 کشور اول آلوده دنیا هستند.

بر اساس این رده بندی، ازبکستان در رتبه بندی شانزدهم و قزاقستان در رده 20 قرار دارد.

ازبکستان در این رتبه بندی در کشورهایی زرد رنگ قرار دارد و این به این معنی است که غلظت ناخالصی ها در هوا قابل قبول است، اما افرادی که به آلودگی هوا حساس هستند، باید مراقب سلامت خود باشند.

در میان کشورهای دیگر منطقه، قزاقستان در رتبه 20 قرار دارد و با رنگ زرد مشخص شده اما نامی از مابقی کشورهای آسیای مرکزی در این فهرست نیامده است.

در این فهرست بنگلادش، پاکستان و هند در رده اول تا سوم آلوده دنیا و استرالیا، فنلاند و ایسلند، پاک ترین کشورهای دنیا هستند.

از کشورهای مستقل مشترک المنافع، لیتوانی 42، اوکراین 49، روسیه در رده 58 قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین مرکز، سالانه آلودگی هوا باعث مرگ حداقل 7 میلیون نفر می شود و سالانه 225 میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزاقستان و ازبکستان در فهرست 20 شهر آلوده دنیا

قزاقستان و ازبکستان در فهرست 20 شهر آلوده دنیا