مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 ساعت 11:152019-03-13سياسي

موزه ها، هویت قومی و ملی را برجسته می کنند


دانشیار گروه ادیان و عرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کارکردی که موزه ها بر عهده دارند، این است که هویت های قومی، ملی و مدنی را برجسته تر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور معتمدی امروز در نشست تخصصی از معبد تا موزه که در محل موزه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اهمیت موزه ها در عصر حاضر از لحاظ کثرت و تنوع موزه ها است و باید به این نکته اشاره کرد که رشته ادیان، موزه ای را در ایران ندارد.

وی با بیان این که در اواسط قرن 20 تعداد موزه هایی که در جهان وجود دارد، 10 هزارتا بود و در اواخر همان قرن این تعداد به 10 برابر رسید، افزود: با توجه به تحولاتی که در افزایش موزه ها اتفاق افتاده است سرگرمی، آموزش و جذابیت هایی را برای مخاطب به همراه داشته و این امر باعث شده تا ازحالت قدسی بودن فاصله گیرد.

دانشیار گروه ادیان و عرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: یکی از انگیزه های گردشگری سر زدن به موزه ها است و امکان ندارد که نام کشور فرانسه را بشنویم و موزه لوور پاریس در ذهن ما تداعی نشود؛ بنابراین در مقایسه گردشگری در عصر حاضر با آن چه که در قرون گذشته داشتیم، می توانیم بگوییم که گردشگری، رقیب زیارت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ها، هویت قومی و ملی را برجسته می کنند

موزه ها، هویت قومی و ملی را برجسته می کنند