مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اسفند 1397 ساعت 11:202019-03-15سياسي

نوروز، مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست


نوروز مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست، امسال مسلمانان سال شمسی جدید را با ولادت پربرکت حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف آغاز می کنند که نوید سالی با معرفت و معنویت را می دهد.

- کارشناس امور دینی گفت: نوروز مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست، امسال مسلمانان سال شمسی جدید را با ولادت پربرکت حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف آغاز می کنند که نوید سالی با معرفت و معنویت را می دهد.

حجت الاسلام علی موسوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در دین مبین اسلام در مورد فضائل ماه مبارک روایات بسیاری بیان شده است، به طوری که از آن به عنوان این الرجبیون یاد می کنند که نشان از عظمت ماه رجب دارد.

وی افزود: در قرآن از رجب به نام نهری در بهشت یاد می شود که از آن آب های گوارا در حال جاری شدن است.

آب آن از عسل شیرین تر و از شیر سفیدتر است، روزه داری یکی از اعمال سفارش شده در ماه رجب به شمار می آید هر کس این ماه را روزه داری کند، از آب نهر رجب می نوشد.

موسوی تصریح کرد: به ماه رجب، رجب الأصب یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می گویند، در روایاتی دینی آمده هر کس در ماه رجب، پنج شنبه، جمعه و شنبه 3 روز متوالی روزه بگیرد، صواب بسیار دارد و پاداش آن معادل اجر دنیوی نیست، ماه رجب در دل خود مناسبت های بسیاری از جمله ولادت امام محمد باقر (ع) و امام علی (ع) و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروز، مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست

نوروز، مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست