مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اسفند 1397 ساعت 11:302019-03-16اجتماعي

پایتخت زیتون ایران در انتظار گردشگران


شهرستان طارم یکی از مناطق بکر و دیدنی استان زنجان است که به علت تنوع آب و هوایی از آن به عنوان هندوستان ایران یاد می شود قطعا کسانی که این شهرستان زیبا را به عنوان مقصد مسافرت نوروزی خود انتخاب کنند، - تابلوی زیبای آفرینش را در آن به نظاره خواهند نشست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان طارم یکی از مناطق زیبا و دیدنی کشور است که به خاطر استعدادهای کشاورزی و دامپروری، حاصل خیزی اراضی و برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، به عنوان هندوستان ایران از آن یاد می شود.

این شهرستان با مرکزیت آب بر در شمال استان واقع شده و شامل دو بخش، پنج دهستان و 155 آبادی است.

رودخانه پرآب و خروشان قزل اوزن که رگ حیاتی طارم به شمار می رود، توانمندی های کشاورزی این منطقه را دو چندان کرده و باعث رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه شده، تا حدی که به عنوان قطب کشاورزی مخصوصاً در زمینه تولید محصول زیتون، این منطقه را به عنوان منطقه استراتژیک کشاورزی استان معرفی می کند.

سهم شهرستان طارم از کل جمعیت استان حدود 5 درصد بوده و نیز سهم مساحت آن از استان 10 درصد است اما با این وجود پای کشاورزی و صادرات غیر نفتی استان بدون وجود طارم لنگ می زند.

شهرستان طارم علاوه بر موقعیت مهم کشاورزی از نظر تاریخی نیز قدمتی به ازای تاریخ ایران داشته و خاطره حکومت ها و دوره های مختلفی را در ذهن ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت زیتون ایران در انتظار گردشگران

پایتخت زیتون ایران در انتظار گردشگران