مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اسفند 1397 ساعت 09:302019-03-17اقتصادي

کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده


رییس اتحادیه صنف خشکبار کرمان از کاهش حدود 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اکنون قیمت آجیل نسبت به 10 روز گذشته 5 درصد کاهش یافته است.

- مهدی کیوانی مقدم درگفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قیمت آجیل شب عید بین 45 هزار تا 90 هزار تومان و آجیل هایی که در آنها مغز بیشتری استفاده شده است، 110 هزار تومان است.

وی از ثبات قیمت خشکبار خبر داد و گفت: در روزهای پایانی سال افزایش قیمت خشکبار نخواهیم داشت و شاید پنج درصد نیز کاهش قیمت را نیز داشته باشد.

وی با تاکید برآنکه در خشکبار هیچ نوع کمبودی نداریم، تصریح کرد: امسال مردم نسبت به سال گذشته کمتر خرید می کنند.

این مسئول افزود: در تعداد خریداران آجیل کاهشی نداشتیم اما در میزان خرید کاهش داریم، به طور مثال فردی که سال گذشته یک کیلو آجیل خریداری می کرد امسال نیم کیلو می خرد.

رییس اتحایه صنف خشکبار کرمان نوسانات جوی را از دلایل افزایش قیمت خشکبار دانست و بیان کرد: سرمازدگی و خشکسالی باعث کاهش تولیدات داخلی مواد اولیه خشکبار همچون پسته و بادام شد همچنین افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت خشکبار وارداتی شد به طور مثال قیمت بادام خارجی سال گذشته حدود 28 هزار تومان بود که امسال و در پی وقوع نوسانات ارزی قیمت این کالا به حدود 85 هزار تومان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده

کاهش 15 درصدی قیمت آجیل و خشکبار در سال آینده