مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اسفند 1397 ساعت 13:552019-03-17پزشكي

علل ایجاد مسمومیت غذایی چیست؟


پزشک اورژانس در چهارمحال و بختیاری گفت: عوامل بیماری زا عمدتا در میان غذاهای پخته شده با دمای بالا هستند که این عوامل امکان زنده ماندن ندارند اما اگر غذایی به صورت خام و یا نیم پز و یا آلوده به یکی از عوامل فوق با دست یا سطوح آلوده در بخش های پخت و پز باشد .

- پزشک اورژانس در چهارمحال و بختیاری گفت: عوامل بیماری زا عمدتا در میان غذاهای پخته شده با دمای بالا هستند که این عوامل امکان زنده ماندن ندارند اما اگر غذایی به صورت خام و یا نیم پز و یا آلوده به یکی از عوامل فوق با دست یا سطوح آلوده در بخش های پخت و پز باشد می تواند علت اصلی ابتلا به این بیماری باشد.

فرزاد مردانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- اظهار کرد: مسمومیت غذایی یا food intoxication یک بیماری منتقل شونده از غذای آلوده یا غذای فاسد و یا یک غذای سمی است که عمدتا از یک ساعت بعد از مصرف غذا شروع شده و گاهی تا یک ماه بعد از مصرف خود را نشان دهد اما در حالت عمومی بیماری از 12 تا 24 ساعت پس از مصرف غذای آلوده به ترکیبات بیماری زا (پاتوژن ها) علایم خود را نشان می دهد .

وی افزود: علائم عمومی بیماری مانند اسهال و استفراغ، کاهش اشتها، تب خفیف، ضعف و بیحالی، سردرد و علائم اختصاصی همچون مصرف یک غذای نیمه پز یا خام و یا یک غذای مشکوک به طعم غیرعادی، اسهال طولانی مدت، تب بیشتر از سه روز، اشکال در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل ایجاد مسمومیت غذایی چیست؟

علل ایجاد مسمومیت غذایی چیست؟