مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اسفند 1397 ساعت 12:052019-03-18سياسي

آثار تاریخ و تمدن را در چهارشنبه سوری تخریب نکنیم


عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد گفت: چهارشنبه سوری جشن ملی ایرانیان است و نباید به بهانه برگزاری این آیین، - آثار تاریخ و تمدن را تخریب کنیم.

امیر کدخدایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به منظور آگاه سازی مشارکت شهروندان برای نگهدای مکان های تاریخی خارج از شهرها، سه شنبه شب از ساعت 21 تا 23، حلقه انسانی گرد شهر ایلخانی نوش آباد، تشکیل خواهد شد.

چهارشنبه سوری جشن ملی ایرانیان است و نباید به بهانه برگزاری این آیین، آثار تاریخ و تمدن را تخریب کنیم.

وی افزود: سخنرانی رییس هیئت کاوش شهر ایلخانی نوش آباد با موضوع معرفی این اثر تاریخی و سخنرانی رییس پژوهشکده کاشان شناسی دانشگاه کاشان، در خصوص مشارکت اجتماعی در مسیر توسعه و آبادانی شهرها از برنامه های این مراسم خواهد بود.

سرپرست کاوش شهر تاریخی فیض آباد نیز شهروندان را به مشارکت در حفظ آثار تاریخی دعوت کرد و گفت: شهر زیر زمینی نوش آباد شهری است برای فریب دشمنان، اما شهر تاریخی فیض آباد حکایت شیرین شور زندگی و آتش فروزان هستی است که همچون ققنوس بلندپرواز از زیر خاکستر آتش مغولان به پرواز درآمده است.

رضا نوری شادمهانی اظهار کرد: اهالی کهن دیار نوش آباد زمانی برای فریب دشمن و استمرار زندگی دیر سال خویش در زیر زمین پناه می گرفتند و با خامو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخ و تمدن را در چهارشنبه سوری تخریب نکنیم

آثار تاریخ و تمدن را در چهارشنبه سوری تخریب نکنیم