مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 10:102019-03-19اجتماعي

حال میقان خوب شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به نبود مشکل و چالش در تالاب میقان اراک امکان ورود مسافر و گردشگر به این منطقه در ایام نوروز وجود دارد.

- رضا میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص گردشگری در ایام نوروز بیان کرد: با توجه به ارزش گردشگری تالاب میقان اراک و شرایط مطلوب این منطقه تاکنون مورد خاصی جهت جلوگیری از ورود مسافر و گردشگر به منطقه گزارش نشده و گردشگران و مسافران نوروزی می توانند از این ظرفیت ویژه و بکر در نوروز دیدن کنند.

وی با اشاره به آبگیری مناسب منطقه بواسطه بارش های اخیر و حضور پرندگان کنارآبزی که بخشی از آنها بومی منطقه هستند، گفت: تالاب میقان اراک یکی از زیستگاه های پرندگان مهاجر عرض های شمالی است که با توجه به گرمتر شدن هوا بخشی از پرندگان مهاجرت معکوس خود به عرض های شمالی را آغاز کرده اند و بخشی از پرندگان بومی همچنان می توانند ظرفیت و پتانسیل گردشگری مناسبی برای این منطقه به شمار روند.

میرزایی افزود: متاسفانه در برخی از نقاط مانند فراهان شاهد شیوع بیماری تب برفکی در تعدادی از واحدهای دامی هستیم که به جهت جلوگیری از انتشار و انتقال آن به حیات وحش محدودیت هایی را در مناطق امن منطقه حفاظت شده هفتادقله اعمال خواهیم کرد تا دچار چالش نشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال میقان خوب شده است

حال میقان خوب شده است