مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 فروردین 1398 ساعت 16:252019-03-24اجتماعي

تصاویر شفق های قطبی از فضا


شفق قطبی (Aurora) نورهای رنگین، زیبا و متحرکی هست که در آسمان قطب های زمین به خصوص قطب شمال بطور معمول از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل به رنگ سبز و در زمان طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می شود.

- شفق قطبی (Aurora) نورهای رنگین، زیبا و متحرکی هست که در آسمان قطب های زمین به خصوص قطب شمال بطور معمول از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل به رنگ سبز و در زمان طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می شود.

این پدیده بر اثر برخورد ذرات باردار بادهای خورشیدی و یونیزه شدن مولکول های موجود در یونوسفر زمین به وجود می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زیبایی فوق العاده شفق های قطبی باعث می شود که بسیاری به دیدن آن علاقمند باشند و یکی از موضوع های مورد توجه عکاسان بویژه کسانی است که به تصویربرداری های آسمان شب و پدیده های نجومی علاقه دارند.

فضانوردان مستقر در ایستگاه های فضایی هم جزو مشتریان پر و پاقرص تماشای این منظره هستند و در زمان بروز پدیده شفق های قطبی، اکثراً دوربین به دست آماده می شوند آن را به ثبت برسانند.

عکسبرداری از منظره زیبای شفق های قطبی در ایستگاه های فضایی سالیوت و میر به دلیل دریچه های محدود و کوچک چندان ممکن نبود و فضانوردان در صورت مواجه با آن بیشتر خود به تماشا می نشستند اما در مورد ایستگاه فضایی بین المللی بویژه بعد از اتصال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر شفق های قطبی از فضا

تصاویر شفق های قطبی از فضا