مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 فروردین 1398 ساعت 10:502019-03-27سياسي

خانه انصاری ارومیه؛ بنای فیروزه ای دوران قاجار


فارغ از هیاهوی شهر در انتهای کوچه ای در محله گول اوستی ارومیه با دری چوبی روبرو می شوی که تو را به عمق تاریخ می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه آذربایجان غربی از دیرباز خانه محل و مامن آرامش بوده و خانه انصاری با نمایی چهارگوش و کاشی کارهای فیروزه ای خود آرامش عجیبی را در وجود انسان جای می دهد.

خانه انصاری در جبهه غربی شهر و بین خیابان مدنی2_ 15خرداد و حافظ 1 از جناح شرقی ،شمالی ،غربی واقع شده است و به خاطر محاط بودن در میان ساختمانهای مسکونی دید و منظر خود را از دست داده است.

خانه فوق در ارومیه، پنجراه اوایل ضلع غربی خیابان مدنی 2 (سیروس2)نرسیده به میدان گل اوستی کوچه بن بست انصاری به شماره پلاک 313 قرار گرفته است ؛از خیابان 15 خرداد (جبهه شمالی )کوچه یونجه زار با پلاک 68 نیز میتوان به این مجموعه راه یافت.

درب چوبی را که باز میکنی وارد حیاط نسبتا بزرگ چهار گوشی می شوی که بنای انصاری از لابه لای درختان چشم خودنمایی می کند؛ با توجه به فرم بنا و کتیبه هایی که در حاشیه ی کاشیهای تزیینی به سالهای 1330 و1334 درج شده است مورخان قدمت آن را مربوط به اواخر دوره قاجاریه می دانند.

می گویند این بنا متعلق به بابک جعفری بوده که بعدا به دختر ایشان همسر سیف الله خان انصاری میرسد و در سالهای اخیر کانون مهندسین ارومیه خریداری و به آموزش و پرورش ناحیه 2 واگذار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه انصاری ارومیه؛ بنای فیروزه ای دوران قاجار

خانه انصاری ارومیه؛ بنای فیروزه ای دوران قاجار