مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 فروردین 1398 ساعت 09:002019-04-05اقتصادي

سازمان حمایت بر قیمت ها نظارت دارد/ ارز تعیین کننده قیمت کالا در بازار


رییس اتحادیه فناوران رایانه با تأکید بر اینکه ارز ارائه شده برای واردات کالای حوزه فناوری تماماً به واردات منجر شده است، گفت: قیمت کالاهای وارداتی در بازار با توجه به ارز تأمینی آن تعیین شده و سازمان حمایت بر روند قیمت گذاری نظارت دارد.

- محمدمهدی میر مهدی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با واردات با ارز دولتی و عرضه کالا به نرخ ارز آزاد در برخی بازارها گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اطلاعات مراجع رسمی در زمینه تأمین ارز در قیمت گذاری کالاهای صنف فناوران رایانه نظارت و بازرسی دقیق دارد.

رییس اتحادیه فناوران رایانه ادامه داد: کالاها تماماً با توجه به ارز دریافتی قیمت گذاری می شوند و اگر ارزی برای واردات اختصاص یافته، کالای آن به بازار وارد شده و کالاها قابل رصد و پیگیری هستند.

وی یادآور شد: از سه سال پیش اتحادیه پیشنهاد کرد تا برای واردات کالا به کشور از اتحادیه مربوطه استعلامات لازم همچون صلاحیت واردکننده و نیاز بازار تأیید شود، که در ماه های اخیر این پیشنهاد به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت عملی شده و افراد واجد شرایط که دارای سابقه واردات و فعالیت های صنفی هستند می توانند به واردات بپردازند البته در تأیید استعلامات تجربه صنفی و میزان شکایات ثبت شده تأثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان حمایت بر قیمت ها نظارت دارد/ ارز تعیین کننده قیمت کالا در بازار

سازمان حمایت بر قیمت ها نظارت دارد/ ارز تعیین کننده قیمت کالا در بازار