مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 فروردین 1398 ساعت 10:552019-04-06پزشكي

چرا همه جای دنیا زنان بیش از مردان عمر می کنند؟


مطالعه آماری سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می دهد که چرا تقریبا در تمام نقاط جهان زنان بیشتر از مردان عمر می کنند؟ - مطالعه آماری سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می دهد که چرا تقریبا در تمام نقاط جهان زنان بیشتر از مردان عمر می کنند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سازمان بین المللی در تازه ترین گزارش خود با ارائه آماری شرح داده است که چرا زنان در همه جای دنیا به ویژه در کشورهای ثروتمند عمر طولانی تری نسبت به مردها دارند.

این مطالعه نشان می دهد که دیدگاه و نگرش مردان و زنان نسبت به مراقبت بهداشتی متفاوت است به گونه ای که مردها در مقایسه با زنان اغلب در مواجهه با یک بیماری مشابه، کمتر به دنبال مراقبت های بهداشتی هستند.

برای مثال در کشورهایی که با اپیدمی ایدز مواجه هستند، مردان به مراتب کمتر از زنان تست اچ آی وی انجام می دهند، کمتر به درمان های آنتی رتروویرال دسترسی دارند و بیش از زنان بر اثر بیماری های مرتبط با ایدز جان خود را از دست می دهند یا در مورد بیماری سل، مردان به مراتب کمتر از زنان مبتلا به دنبال درمان خود می روند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشینهوا، همین عامل توجیه می کند که چرا در مناطقی که دسترسی زنان به خدمات بهداشتی محدود و پایین است این شکاف طول عمر بین دو جنسیت به میزان چشمگیر کاهش پیدا میکند و در نقاطی از جهان که زنان از بهداشت کافی برخوردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا همه جای دنیا زنان بیش از مردان عمر می کنند؟

چرا همه جای دنیا زنان بیش از مردان عمر می کنند؟