مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1398 ساعت 12:452019-04-08اقتصادي

خسارت سیل به خانه تاریخی ساری اصلانی کنگاور


رییس میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: بارش های اخیر در سطح استان کرمانشاه خسارت شدیدی را به بنای تاریخی ساری اصلانی در شهر کنگاور وارد کرد.

- فاطمه خدادادی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در پی این بارش ها یکی از اتاق های این خانه تاریخی کاملاً فروریخته و دیوارهای بیرونی بنا نیز سست شده است.

وی باتاکید برلزوم مرمت هرچه سریع تر این بنا، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان حدود 300 میلیون تومان اعتبار جهت بازسازی و استحکام بخشی این بنا اختصاص داده که با مشخص شدن پیمانکار از این هفته کار مرمت آن آغاز می شود.

رییس میراث فرهنگی کنگاور افزود: البته برای مرمت کل بنا جمعاً به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما در این شرایط مرمت اضطراری را در اولویت قرار داده ایم.

وی یادآورشد: طی روزهای گذشته به منظور جلوگیری از ریزش بیشتر بنا و عدم آسیب به عابرینی که از کنار آن عبور می کنند، اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم.

به گفته این مسئول بازدید از بنای تاریخی ساری اصلانی پس از بازسازی و استحکام بخشی قسمت های آسیب دیده آن برای گردشگران امکانپذیر خواهد بود.

خدادادی همچنین باا شاره به انجام اقدامات مرمتی در بخش هایی از این بنا در زمستان سال گذشته، عنوان کرد: در بارش های اخیر بخش های مرمت شده هیچ گونه آسیب و خسارتی ندید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت سیل به خانه تاریخی ساری اصلانی کنگاور

خسارت سیل به خانه تاریخی ساری اصلانی کنگاور