مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 ساعت 11:112019-04-10اجتماعي

دانستنی های ترافیکی رانندگی در شب


رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند که رعایت موارد مهم می تواند به هنگام رانندگی در شب کاربردی باشد.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعیرانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند که رعایت مواردی که در ادامه با هم می خوانیم می توانند به هنگام رانندگی در شب کاربردی باشند.

نخست قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغ های بیرونی خودرو مطمئن شوید، همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغ ها آنها را تمیز کنید.

نکته دوم هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید؛ زیرا دید شما را کاهش می دهد و ممکن است دید رانندگان دیگر را نیز موقتاً کور کند.

نکته بعدی هیچ وقت نور بالای خودروی خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید، زیرا در دید آنها و دیگر رانندگان تأثیر منفی می گذارد.

نکته چهارم آینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند.

آینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.

نکته پنجم هنگام رانندگی در شب چراغ های داخل خودرو را روشن نکنید و اگر نیاز به خواندن نقشه یا مطلبی دارید بهتر است ابتدا در کنار جاده توقف کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانستنی های ترافیکی رانندگی در شب

دانستنی های ترافیکی رانندگی در شب