مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 02:262019-04-12سياسي

سه راه ارتش سودان برای پایان دادن به اعتراضات


یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که ارتش سودان در برابر اعتراضات مردمی علیه شورای نظامی انتقالی و درخواست آنها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عصر پنجشنبه 23 فروردین بود که  عوض بن عوف وزیر دفاع سودان با قرائت بیانیه ای اعلام کرد که عمر البشیر رییس جمهور سودان کنار گذاشته شده و قرار است طی دو سال حکومت انتقالی تشکیل داده شود.

سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل بین الملل در مورد تحولات اخیر سودان نوشت: اعتراضات سودان بر خلاف اعتراضات الجزایر کاملا جنبه مدنی دارد و البته برخلاف اعتراضات الجزایر که نقش احزاب مخالف در آن به نسبت نقش معترضین خیابانی ضعیف تر می باشد، احزاب و ائتلاف موسوم به ندای سودان نقش پر رنگی دارند.

  آنچه جرقه اولیه تظاهرات مردمی را در سودان زد، ناکارآمدی دولت، وضع بد معیشتی و نیز خلف وعده های حکومت در استفاده از ظرفیت های ملی در حل مسائل بود.

  این با چند عنصر دیگر هم پیوند خورد؛  جدایی منطقه نفتی جنوب از سودان که سبب شد بیش از 70 درصد نفت صادراتی از سبد اقتصادی سودان حذف شود؛  تغییر گرایش سیاسی خارجی سودان، پس از آنکه البشیر در دادگاهی بین المللی محکوم و تحت تعقیب قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه راه ارتش سودان برای پایان دادن به اعتراضات

سه راه ارتش سودان برای پایان دادن به اعتراضات