مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 08:152019-04-13بين الملل

ریک مچار تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی را قبل از 12 مه بعید دانست


رهبر سابق مخالفان سودان جنوبی اعلام کرد، بعید است که رهبران کشور بتوانند پیش از مهلت مقرر یعنی تا 12 مه دولت متحد ملی را تشکیل دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ریک مچار، رهبر سابق مخالفان سودان جنوبی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت، اطمینان دارد که فرماندهی نظامی جدید در خارطوم به توافق نامه صلح شکننده در سودان جنوبی پایبند خواهد بود.

وی افزود، به منظور متحد کردن نیروهای دفاع، استقرار آنها، خلع سلاح در جوبا و مراکز مسکونی دیگر، توافق بر سر تفویض قدرت و آزادی زندانیان سیاسی نیاز است که تشکیل دولت متحد ملی در سودان جنوبی به مدت شش ماه دیگر تمدید شود.

مچار تاکید کرد، در زمان حضورش در واتیکان مساله تمدید تشکیل دولت را با سالوا کر میاردیت، رییس جمهور سودان جنوبی بررسی کرده و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان از آن دو خواسته جهت حل اختلافات موجود میانشان به آتش بس توافق شده، احترام بگذارند.

پیش از اینکه سودان جنوبی در سال 2011 اعلام استقلال کند، درگیری ها میان این کشور و سودان دهه ها ادامه داشت و اعلام استقلال سودان جنوبی منجر به وقوع جنگ داخلی در این کشور شده و سالوا کر استعفا کرد.

در جریان این درگیری ها حدود 400 هزار تن کشته و حدود یک سوم از ساکنان کشور آواره شدند؛ مساله ای که از زمان کشتار جمعی در روآندا در سال 1994 موجب وقوع بدترین بح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریک مچار تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی را قبل از 12 مه بعید دانست

ریک مچار تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی را قبل از 12 مه بعید دانست