مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 23:262019-04-13سياسي

ابراز خرسندی مسؤول بخش نابینایان کتابخانه ملی از مصوبه اخیر مجلس


در بحبوحه اتفاقات مهم و البته اخبار مختلف 20 فروردین سال جاری، اتفاق مهمی برای جامعه نابینایان کشور رقم خورد و مجلس شورای اسلامی گام بلندی را در ایجاد فرصت های برابر هر چه بیشتر برای این افراد برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حسین عبدالملکی، مسؤول بخش نابینایان کتابخانه ملی در متنی که برای فارس ارسال کرده، نوشته است: مجلس شورای اسلامی در جلسه سیصد و ششم خود، پیشنهاد حسن کامران دستجردی، نماینده مردم اصفهان در زمینه حذف عبارت نعمت بینایی از شرایط احراز سلامت جسمی برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از جزء 6 شرایط قانونی این نمایندگی را پذیرفت تا به واسطه آن نابینایان نیز مانند سایر افراد حق نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشته باشند.

این پیشنهاد در صورت تصویب و تبدیل به قانون، امکان اصلاح ماده 28 قانون انتخابات و حذف شرط بینایی از شرایط احراز سلامت جسمانی را فراهم می سازد.

هرچند افراد با آسیب بینایی (نابینا و کم بینا) به واسطه محرومیت نسبی و یا مطلق از نعمت بینایی به عنوان کانال حیاتی ارتباط و دریافت اطلاعات طبعاً با مشکلات فراوانی روبه رو هستند اما با رشد روزافزون فناوری های ویژه و کمک زیستی و تولید سخت افزارها و نرم افزارهای مختلف در زمینه های گوناگون، بخش قابل توجهی از مشکلات و مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز خرسندی مسؤول بخش نابینایان کتابخانه ملی از مصوبه اخیر مجلس

ابراز خرسندی مسؤول بخش نابینایان کتابخانه ملی از مصوبه اخیر مجلس