مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 00:302019-04-13اجتماعي

سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!


رییس امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: متأسفانه در فصل زادآوری که از اواخر اسفند تا اوایل فصل بهار است، برخی افراد اقدام به انتقال کهره آهوها می کنند و از آنجا که بچه آهو در ابتدای تولد تحرک چندانی ندارد، - متخلفان نیز از این شرایط سوءاستفاده و بچه آهو را از زیستگاه خود دور می کنند.

خسرو درویشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: منطقه حفاظت شده مند واقع در منطقه بردخون (شهرستان دیر) و پناهگاه حیات وحش جزیره خارگ، زیستگاه طبیعی آهوها هستند در حال حاضر حفاظت خوبی توسط محیط بانان در سطح استان صورت می گیرد و تخلفات و میزان شکار غیرمجاز کم است.

وی در ارتباط با خطرات احتمالی پیش روی این گونه جانوری گفت: در سال 82 با شیوع یک نوع بیماری، بسیاری از این آهوها از بین رفتند اما با تمهیدات اندیشیده شده طی سال های اخیر این بیماری تکرار نشده است.

رییس اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: همچنین با وقوع سیل در منطقه مند بیش از 300 رأس آهو از بین رفتند، چون این منطقه در پایین دست قرار گرفته است اما خوشبختانه قبل از آن و با پیش بینی سیل، بخشی از آهوها منتقل شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت آهوها در استان بوشهر احیا شده است و حداقل 700 رأس آهو در پناهگاه حیات وحش جزیره خارگ و حدود 800 رأس نیز در منطقه حفاظت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!

سوءاستفاده از کم تحرکی بچه آهوهای بوشهر!