مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 08:112019-04-14سياسي

هم زمان با ماه شعبان؛ اجرای سنت قدیمی پخت «براتی» یا «روغن جوشی» در ابرکوه


یکی از سنت های قدیمی مردم ابرکوه در ماه شعبان تهیه یک نوع نان شیرین به نام براتی یا روغن جوشی است که به نیت آمرزش اموات پخت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ابرکوه، وقتی رفته رفته زمزمه های نزدیک شدن به ماه شعبان به گوش می رسد، نه تنها در دل بندگان و مؤمنان غوغایی آمیخته با شور و اشتیاق بر پا می شود، همه شهر نیز برای برپایی جشن های فرخنده و پربرکت این ماه، غرق در شادی شده، کم کم جوانان دست به کار می شوند و سراسر شهر را آذین بندی می کنند.

مردم شهرستان ابرکوه که ابراز ارادتشان در ماه محرم نسبت به امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل (ع) و شهدای کربلا، زبانزد خاص و عام است، در اعیاد شعبانیه و میلاد این معصومین نیز سنگ تمام گذاشته و از برپایی جشن های خیابانی گرفته تا فضاسازی مساجد، حسینیه ها، معابر، پخش شیرینی و شربت و .

همه را با جان ودل انجام می دهند.

برپایی جشن های اعیاد شعبانیه که در سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج) به اوج خود می رسد، نشان دهنده انتظار سبز مردمان کویر است برای ظهور مهدی موعود و نجات دهنده جهانیان.

اما در کنار این برنامه ها، یک سنت قدیمی ویژه ماه شعبان از مردمان کهن دیار ابرکوه نسل به نسل منتقل شده و امروز نیز با گذشت سالیان متمادی، برخلاف برخی از سنت هایی که به دست فراموشی سپرده شده، همچنان زنده است و در اواخر این ماه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم زمان با ماه شعبان؛ اجرای سنت قدیمی پخت «براتی» یا «روغن جوشی» در ابرکوه

هم زمان با ماه شعبان؛ اجرای سنت قدیمی پخت «براتی» یا «روغن جوشی» در ابرکوه