مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 09:102019-04-14پزشكي

اولین واکسن زندگی را بشناسید


یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: شیر مادر حاوی آنتی بادی هایی است که به نوزاد کمک می کنند تا در برابر ویروس ها و باکتری ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلا به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، - کمتر است.

فرشته درایتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شیر مادر منبع ایده آل از نظر تغذیه برای نوزاد است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار از ویتامین، پروتیین، چربی و آنچه مورد نیاز نوزاد است در شیر مادر وجود دارد، افزود: از نظر جذب نیز بهترین تغذیه برای نوزاد است.

این کارشناس مامایی بیان کرد: شیر مادر حاوی آنتی بادی هایی است که به نوزاد کمک می کنند تا در برابر ویروس ها و باکتری ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلاء به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر است.

درایتی ادامه داد: در مطالعات مشخص شده که تغذیه با شیر مادر دوران های بعدی در زندگی کودک می تواند با هوش بالاتری همراه باشد.

وی افزود: از طرفی تغذیه با شیر مادر امکان ارتباط پوست به پوست و تماس چشمی بین مادر و نوزاد را برقرار می کند و معمولاً نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، رشد و نمو به بهتری دارند.

این کارشناس مامایی بیان کرد: مشاهده شده که احتمال ابتلاء به دیابت چاقی و احتمال ابتلاء به سرطان ها ممکن است در نوزادانی که با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واکسن زندگی را بشناسید

اولین واکسن زندگی را بشناسید