مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 فروردین 1398 ساعت 15:212019-04-14بين الملل

مقام سابق مصر: قاهره نفعی از خصومت با ایران ندارد


مقامات پیشین وزارت خارجه مصر ضمن تمجید از خبر منتشر شده درباره خروج کشورشان از ائتلاف ضد ایران گفتند، قاهره نفعی از خصومت با ایران نمی بیند و ایده ناتوی عربی برای همه منطقه خطرناک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مخالفت مصر با ایده تشکیل ناتو عربی برای مقابله با ایران و حضور نیافتن آن در نخستین نشستی که یکشنبه هفته گذشته در ریاض برگزار شد، سوال های متعددی را درباره انگیزه های مصر از نپیوستن به این ائتلاف مطرح می کند، بخصوص که مصر از روابط قوی با همه اعضای آن برخوردار است.

ائتلاف راهبردی خاورمیانه یا چیزی که در رسانه ها از آن به ناتوی عربی نام می برند بر اساس ایده تشکیل ائتلافی امنیتی برای مقابله با ایران است و گفته می شود که اعضای آن عربستان، امارات، کویت، بحرین، عمان، قطر، مصر، اردن و آمریکا هستند.

حسین هریدی ، معاون وزیر خارجه اسبق مصر در این باره به وبگاه خبری المصریون گفت: ایده ناتوی عربی عبارت از ائتلاف برخی کشورها برای مقابله با ایران است و این قضیه با سیاست مصر که از پیش اعلام کرده مبنی بر اینکه مصر هرگز در ائتلافی برای خصومت با طرفی ورود نمی کند، در تناقض است.

هریدی گفت: آنچه که درباره موضع مصر در قبال ناتوی عربی منتشر شده را ارج می نهیم و از آن حمایت می کنیم، مصر با ایده ناتوی عربی از اساس مخالف بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق مصر: قاهره نفعی از خصومت با ایران ندارد

مقام سابق مصر: قاهره نفعی از خصومت با ایران ندارد