مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 فروردین 1398 ساعت 14:052019-04-16بين الملل

کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود


کانادا خواستار تجدیدنظر در حکم اخیر پنل سازمان جهانی تجارت در خصوص استفاده از شیوه تعیین تعرفه ضد دامپینگ آمریکا برای واردات الوار کانادایی شد و آنها را غیرمنصفانه خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد ما بر این باوریم که تعرفه های آمریکا روی واردات الوار چوب نرم کانادا غیرمنصفانه و ناعادلانه است و به همین دلیل این تعرفه ها را تحت قانون سازمان جهانی تجارت و توافق تجارت آزاد به چالش می کشیم.

کانادا در سال 2017 یک شکایت فنی را در سازمان جهانی تجارت مطرح و اعلام کرده که از صنعت الوار خود دفاع خواهد کرد اما تصمیم هفته گذشته این نهاد، به نفع آمریکا بوده است.

تنش های تجاری میان آمریکا و کانادا پس از این که این دو کشور با مکزیک سال گذشته در خصوص یک توافق تجارت آزادی که جایگزین توافق نفتا شود، به تفاهم رسیدند دوباره بالا گرفته است.

آمریکا در خصوص شیوه محاسبه تعرفه های ضد دامپینگ خود (معروف به زیرویینگ) چندین بار در سازمان جهانی تجارت شکست خورده و این تعرفه ها پیش از این بسیار بالا و ناعادلانه شناخته شدند.

رد مکرر این تعرفه ها در سازمان جهانی تجارت باعث شد کمپین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای اصلاحات در این نهاد جهانی کلید بخورد و آمریکا مانع انتصاب اعضای هیأت تجدیدنظر سازمان جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود

کانادا به مقابله با تعرفه های واردات الوار آمریکا می رود