مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 10:402019-04-17پزشكي

توصیه های سلامتی در فصل بهار


فصل بهار برای همه سنین، به ویژه برای سالمندان و صاحبان مزاج سرد و خشک، مناسب ترین فصل زندگی محسوب می شود.

در فصل زمستان دستگاه گوارش قوی تر می شود و به دلیل نیاز بدن به انرژی بیشتر برای مقابله با سرما، - انسان غذای بیشتری می خورد در نتیجه فضولات و مواد زائد بیشتری در بدن تولید می شوند که به دلیل سرمای زمستان، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش تعریق امکان تحلیل و دفع پیدا نمی کنند.

یکی از کارشناسان طب سنتی استان، گفت: در فصل بهار به علت گرمای معتدلی که ایجاد می شود، مواد زائد رقیق شده و در بدن پخش می شود و اگر بدن نتواند آنها را به طور کامل دفع کند، باعث بیماری های خطرناکی می شود.

شادی امیدی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: مواد زائدی که در زمستان، در بدن ایجاد می شود، به سوی اندام های ضعیف مانند کشاله های ران و زیر پوست، بطن های مغزی، غشاهای مغزی، بینی، مفاصل و … جاری می شوند و بدن را مستعد ابتلاء به بیماری هایی مانند دمل ها و ورم های حلق، زکام، گرفتگی صدا، سرفه، حساسیت های فصلی رینیت آلرژیک ، درد و ورم های مفصلی، وسواس سوداوی و حتی صرع و سکته ها می کنند.

وی با بیان اینکه، کسانی که در زمستان به سبب پرخوری و کم حرکتی دچار انباشت مواد زائد در بدن شده اند، در بهار بیشتر بیمار می شوند، ادامه داد: بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره، آغاز بهار ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های سلامتی در فصل بهار

توصیه های سلامتی در فصل بهار