مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 11:152019-04-17فرهنگي

انیمیشن های ایرانی مسافر صوفیه شدند


نهمین جشنواره بین المللی فیلم های انیمیشن «صوفیه» در کشور بلغارستان امسال میزبان 7 پویانمایی ایرانی در بخش های گونگون خواهد بود.

- نهمین جشنواره بین المللی فیلم های انیمیشن صوفیه در کشور بلغارستان امسال میزبان 7 پویانمایی ایرانی در بخش های گونگون خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نهمین دوره جشنواره فیلم های انیمیشن صوفیه موسوم به کوکر طلایی، از 17 تا 22 اردیبهشت ماه 98 در کشور بلغارستان برگزار می شود و در بخش انیمشن های 10 تا 45 دقیقه این رویداد سینمایی سیم ششم ساخته بهرام عظیمی و یکی بود یکی نبود به کارگردانی مهین جواهریان هر دو از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درمی آیند.

سیم ششم درباره ی زندگی درویش خان نوازنده ایرانی است که 90 سال پیش طی حادثه ای درگذشت.

از او به عنوان اولین کشته تصادفات رانندگی ایران یاد می‎ شود و در انیمیشن موزیکال یکی بود، یکی نبود هم مادری برای کودکش قصه می گوید و در قالب ترانه های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می آموزد.

اما در بخش انیمیشن های یک دقیقه ای مسیر سخت به کارگردانی بهنام اسداللهی، در بخش انیمیشن های 10 دقیقه ای بالاتر از سیاهی به کارگردانی سعید سوداگر و در باد می وزد از هژیر اسدی و در بخش انیمیشن های کودکان نیز گرگم و گله می برم از امیرهوشنگ معین و مادر به کارگردانی نسیم عینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انیمیشن های ایرانی مسافر صوفیه شدند

انیمیشن های ایرانی مسافر صوفیه شدند