مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 09:412019-04-22اقتصادي

خسارت 60 میلیارد تومانی سیل به معادن لرستان


معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: معادن لرستان در سیل اخیر در سه حوزه زیرساخت ها، ماشین آلات معدنی و آب گرفتگی محوطه استخراج دچار خسارت شده اند.

- جمال مومیوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از خرم آباد، بیان کرد: سیلاب فرردین ماه امسال علاوه بر حوزه‎های کشاورزی، راهداری و مسکن آسیب زیادی نیز به بخش معدن لرستان که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم منطقه چگنی و پلدختر دارد، وارد کرده است.

وی با بیان اینکه آسیبی که سیلاب اخیر به معادن لرستان وارد کرده در سه حوزه زیرساخت ها، از بین رفتن ادوات معادن و آب گرفتگی محوطه استخراج بوده است، افزود: راه ارتباطی بسیاری از معادن استان که در شهرستان چگنی قرار دارند پس از سیلاب اخیر قطع شده و علاوه بر راه دسترسی زیرساخت های برقی،گازی و آبی معادن لرستان آسیب بسیاری دیده اند که بر اساس برآوردهای اولیه میزان این خسارت ها 20 میلیارد تومان بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در تعداد زیادی از معادن سنگ های تزیینی استان استخرهایی با عمق 12 متر در محوطه معدن ایجاد شده که تخلیه این آب برای معدن دار بسیار هزینه بر بوده و در صورت تخلیه آب این استخرها ممکن است که زمین های کشاورزی اطراف معادن آسیب جدی ببینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 60 میلیارد تومانی سیل به معادن لرستان

خسارت 60 میلیارد تومانی سیل به معادن لرستان