مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 09:302019-04-24بين الملل

نخست وزیر سریلانکا ارتباط حملات عید پاک با داعش را تایید کرد


پس از آن که گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی روز عید پاک در سریلانکا را که در آن بیش از 350 تن کشته شدند، برعهده گرفت، نخست وزیر سریلانکا اعلام کرد معتقد است که حملات تروریستی روز عید پاک در این کشور با توجه به گستردگی آن می تواند ارتباطاتی با داعش داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا گفت: هشت یا نه عضو از گروه تروریستی جماعت ملی توحید که گمان می رود این حملات را در روز عید پاک انجام دادند، فرار کرده و ممکن است مسلح باشند.

روان ویجواردنه، وزیر دفاع سریلانکا به پارلمان گفت: این حملات توسط افراط گرایان در اقدامی تلافی جویانه برای حملات به دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند صورت گرفتند.

پلیس در حال جست و جوی خودروهای است که گمان می رود مواد منفجره بیشتری حمل کنند و در حال حاضر این اختیارات را دارد که بدون دستور دادگاه افراد مظنون را بازداشت و از آنها بازجویی کند.

مقامات در ابتدا یک گروه تروریستی سریلانکایی تحت عنوان جماعت ملی توحید را به عنوان مظنونان اولیه این حملات شناسایی کرده بودند اما آنها در حال حاضر معتقدند که این حملات از حمایت بین المللی از یک گروه تروریستی در هند تحت عنوان جماعت مجاهدین و شاید داعش برخوردار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سریلانکا ارتباط حملات عید پاک با داعش را تایید کرد

نخست وزیر سریلانکا ارتباط حملات عید پاک با داعش را تایید کرد