مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 ساعت 13:402019-04-26پزشكي

غربالگری 20 بیماری ژنتیکی نوزادان


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از توسعه غربالگری بیماری های ژنتیکی و سرشتی نوزادان به 20 مورد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید حامد برکاتی با اشاره به اینکه همه ساله اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و هر سال شعاری از سوی سازمان بهداشت جهانی برای این هفته اعلام می شود، گفت: شعار هفته سلامت امسال مراقبت های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آنچه از سال های گذشته در کشور به عنوان تجربه ای گرانقدر محسوب می شود، دستیابی به شاخص هایی در نظام سلامت برای ارائه خدمات اولیه بهداشتی است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به آغاز ارائه خدمات پایه از جمله واکسیناسیون مادر و کودک و گسترش آن با اجرای طرح تحول سلامت به تمام گروه های سنی اظهارکرد: هفته سلامت بهانه ای برای یادآوری اولویت های سلامت در زندگی مردم و بازتعریف نقش دستگاه ها و خود مردم در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت تنها 25 تا 30 درصد از مولفه هایی که می تواند در سلامت مردم نقش ایفا کند، برعهده دارد و مابقی آن بر عهده سایر دستگاه ها، حوزه ها و خود مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 20 بیماری ژنتیکی نوزادان

غربالگری 20 بیماری ژنتیکی نوزادان