مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 ساعت 09:502019-04-28اقتصادي

18 سال برای پیشگیری از سیل فرصت داشتیم


مرداد 18 سال پیش بارانی سیل آسا در استان گلستان بارید؛ بارانی که به روایتی به اندازه ی «بارندگی یک سال در عرض 12 ساعت» بود.

- مرداد 18 سال پیش بارانی سیل آسا در استان گلستان بارید؛ بارانی که به روایتی به اندازه ی بارندگی یک سال در عرض 12 ساعت بود.

سیل سال 80 در گلستان با بیش از 500 کشته و مفقود در مقایسه با سیل های سال 2001 میلادی از نظر تلفات انسانی مقام اول و از نظر خسارت های مالی مقام پانزدهم را داشت.

شدت بارندگی در شب قبل از جاری شدن سیل تا حدی بود که عرض رودخانه از 10 متر به 400 متر رسیده بود و حجم آبی که در استان گلستان جاری شده بود چیزی حدود 190 میلیون متر مکعب اعلام شد.

صفوی، مسئول وقت ستاد حوادث غیرمترقبه ی استان گلستان علل وقوع این سیل را شدت بارندگی ، شیب تند منطقه و چرای دام مفرط در مراتع عنوان کرده بود.

او نقش تخریب جنگل ها در سیل سال 80 را کاملاً رد کرده و گفته بود حتی یک بوته هم در آنجا کنده نمی شود .

با وجود این گفته ها، نجفی معاون وقت امور محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تخریب جنگل ها و مراتع در بخش های دیگر استان را عامل اصلی بروز سیل گلستان دانسته بود.

به گفته ی او از سال 66 تا 75 برداشت چوب از جنگل های گلستان دو برابر شده و جالب آنکه بیشترین میزان بهره برداری، برداشت های رسمی و دولتی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 سال برای پیشگیری از سیل فرصت داشتیم

18 سال برای پیشگیری از سیل فرصت داشتیم