مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 ساعت 21:562019-04-28سياسي

مسؤولین به جای تعیین سن برای ازدواج، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند


قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: مسؤولین به جای اینکه در رابطه با تعیین سن ازدواج دخالت کنند باید زمینه های ازدواج جوانان را فراهم نمایند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز میزگرد دانشجویی با موضوع افزایش سن ازدواج در سالن همایش دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

در این میز گرد فرشته روح افزا، مدیر طرح و برنامه شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان، کبری خزعلی قائم مقام رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و فاطمه جعفری سراج دکتری مطالعات جنسیت و حقوق زن به عنوان مدعوین ویژه حضور داشتند.

فرشته روح افزا در این میزگرد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای طرح ازدواج آسان تصمیمات جدی اتخاذ نمی کنند و از سویی علی رغم اینکه برای این موضوع بودجه نیز در نظر گرفته می شود اما مسئولین مربوط به این امر نه تنها هیچ کمکی نمی کنند.

وی با اشاره به داشتن نگاه قومی در برخی مناطق کشور به ازدواج در سنین پایین افزود: مسئله کودک همسری یک مسئله فرهنگی است و مردم این مناطق با این رسوم زندگی می کنند و با اجبار و مصوبات مجلس نمی توان آن را اصلاح کرد.

مدیر طرح و برنام شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: ازدواج در هر سنی که باشد باید با رضایت باشد و با ازدواج اجباری در هر سنی که باشد مخالفیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسؤولین به جای تعیین سن برای ازدواج، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند

مسؤولین به جای تعیین سن برای ازدواج، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند