مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اردیبهشت 1398 ساعت 09:002019-04-29اقتصادي

چشم انداز خوبی برای آینده صنایع دستی نمی بینم


نایب رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی با طرح این پرسش که چرا با وجود سال ها سابقه در تولید صنایع دستی، ایران هنوز در دنیا جایگاه مناسبی ندارد؟، - اینگونه مطرح می کند که چشم انداز خوبی را برای آینده این حوزه نمی بیند.

مهدی اعلمی _ نایب رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی _ در گفت وگو با ایسنا از دغدغه های حوزه صنایع دستی، مشکلات تولید و صادرات، تهیه مواد اولیه، نقش صنایع دستی ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی سخن گفته است.

مسئولان نمی دانند صنایع دستی چه نقش مهمی در اقتصاد دارد! اعلمی با بیان اینکه صنایع دستی نقشی فراتر از وسایل دکوری و تزیینی دارد ، خاطرنشان کرد: صنایع دستی می تواند نقش مولد برای ایجاد اشتغال و ارزآوری را ایفا می کند؛ اما تا زمانی که مسئولان و مدیران این نگاه را نداشته باشند، طبیعی است که نگاه ها و رویکردهای غیرواقعی که هیچ کمکی هم به فعالان این حوزه نمی کند، ایجاد می شود.

او ادامه داد: این در حالی است که صنایع دستی با توجه اینکه عمدتاً در مناطق روستایی و حتی محروم کشور تولید می شود، می تواند نقش بسیار مؤثری در رفع مساله بیکاری در این مناطق داشته باشد، اما عملاً به دلیل وجود سیاست های اشتباه این نقش را ایفا نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز خوبی برای آینده صنایع دستی نمی بینم

چشم انداز خوبی برای آینده صنایع دستی نمی بینم