مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اردیبهشت 1398 ساعت 11:402019-04-30سياسي

خلیج عربی پروژه ای هدف دار برای اعمال تفکرات نفتی است


رییس مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس دانشگاه شیراز تاکید کرد: خلیج عربی پروژه ای هدف دار غربی در جهت اعمال تفکرات نفتی، ایران زدایی از خلیج فارس و زیر سوال بردن هویت تاریخی ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احسان یاری سه شنبه 10 اردیبهشت در همایش روز ملی خلیج فارس به ضرورت و اهمیت چنین همایشی اشاره و خاطرنشان کرد: روز ملی خلیج فارس یادآور یک واقعه تاریخی است که در زمان حضور پرتغالی ها در سواحل در زمان شاه عباس ایرانی ها موفق به اخراج پرتغالی ها از خلیج فارس شدند و در سال 83 این روز در تقویم ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه اسامی مترادف خارج از خلیج فارس در هیچ منابعی ذکر نشده است، افزود: 500 سال قبل از میلاد تاکنون نه در منابع مکتوب و نه باستان شناسی مترادف غیر مشابهی برای این کلمه وجود ندارد .

رییس مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس دانشگاه شیراز با تصریح اینکه کلمه خلیج عربی نیز به دهه 1930 بر می گردد، گفت: اما این مهم یک مقطع اولیه نیست و در میانه قرن 18 نیز انگستان به دنبال توسعه استعمارش این بحث را مطرح و از آن تحت عنوان دریای بریتانیا یاد کرد .

یاری ادامه داد: در دهه 70 برای اولین بار یک روزنامه کویتی از خلیج فارس به طور رسمی در اخبار خود استفاده کرد و دولت وقت ایران بر این موضوع حساس و شکایاتی را به مجامع بین المللی ارائه و پس از آن نیز و روزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج عربی پروژه ای هدف دار برای اعمال تفکرات نفتی است

خلیج عربی پروژه ای هدف دار برای اعمال تفکرات نفتی است