مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اردیبهشت 1398 ساعت 13:352019-04-30اقتصادي

کارگاه های ساختمانی از پر ریسک ترین کارگاه های کشور هستند


مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگاه های ساختمانی از پر ریسک ترین کارگاه های کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی مظفری در همایش ملی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در اراک اظهار کرد: سالانه حدود 2 میلیون و 740 هزار نفر از کارگران جهان به دلیل بیماری های شغلی ناشی از حوادث فوت می کنند که 84 درصد مرگ های ناشی از کار به دلیل بیماری های شغلی و 16درصد به سبب حوادث مستقیم شغلی است.

وی افزود: هر ساله 340 میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می افتد و در هر روز 6300 کارگر در دنیا بر اثر حوادث و بیماریهای ناشی از کار جان خود را از دست می دهند که نهایتا خسارت این گونه حوادث 2800 میلیارد دلار، معادل حداقل 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقاء فرهنگ ایمنی تصریح کرد: مهمترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی از طریق آموزش و بالا بردن سواد ایمنی کارگران است.

مظفری ضرورت همراهی کارفرمایان در دستیابی به محیط ایمن در فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر نوع خرج در مسیر ایمنی، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای کارفرمایان محسوب می شود که آنها را از حوادث ناگوار در محیط کار دور می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه های ساختمانی از پر ریسک ترین کارگاه های کشور هستند

کارگاه های ساختمانی از پر ریسک ترین کارگاه های کشور هستند