مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 اردیبهشت 1398 ساعت 09:352019-05-03پزشكي

خراسان شمالی پایلوت طرح سیمای زندگی دانشجویی


روانشناس اداره مشاوره معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی امسال به عنوان استان پایلوت، دو طرح پیشگیری از اعتیاد و غربالگری تست GHT را اجرا می کند.

- اکرم یزدانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح های فوق 400 آیتم دارند، اظهار کرد: هرساله طرح غربالگری ورودی دانشجویان اجرایی می شود که در قالب آن از دانشجو تست های سلامت روان گرفته می شود.

وی ادامه داد: این تست ها در چهار حوزه اضطراب، افسردگی، کنش اجتماعی و جسمانی کردن علائم بیماری سنجیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تست غربالگری دانشجویانی که نمره بالاتری دریافت کنند، به اداره مشاوره دعوت شده و مشکلات آن ها پیگیری و نسبت به درمان اقدام می شود.

یزدانی با اشاره به کارگاه های آموزشی اداره مشاوره نیز اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تا مهرماه، 24 کارگاه آموزشی با موضوعات مختلفی برگزار می شود که در قالب آن مهارت های زندگی به دانشجویان آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست های خوابگاهی با حضور مشاور و کارگاه های متفرقه از جمله سوء مصرف مواد، از دیگر برنامه های حوزه مشاوره دانشجویی است.

وی با بیان اینکه چهار مهارت خودآگاهی، ارتباط مؤثر، جرأت مندی و مهارت کنترل خشم در قالب کارگاه ها به دانشجو آموزش داده می شود، افزود: آموزش های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی پایلوت طرح سیمای زندگی دانشجویی

خراسان شمالی پایلوت طرح سیمای زندگی دانشجویی