مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 ساعت 09:312019-05-04پزشكي

ثبت 21 هزار سزارین از 32 هزار زایمان در مازندران


مسؤول اداره مامایی و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 21 هزار از 32 هزار کودک متولد شده مازندران در سال 97 از روش سزارین پا به دنیا گذاشتند.

-  اقدس عبادی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از کاهش 10 درصدی تعداد سزارین از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون در استان مازندران خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 که تعداد زایمان های انجام شده در این سال ها  70 درصد به صورت سزارین بوده و  در حال حاضر به 60 درصد رسیدیم، افزود: نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم، البته سیاست دانشگاه و وزارتخانه افزایش تعداد زایمان های طبیعی است و 20 درصد تا اهداف خودمان فاصله داریم.

مسؤول اداره مامایی و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سؤوال که برخی از پزشکان هم بیماران را به سمت سزارین سوق می دهند، افزود: در بیمارستان های دولتی حساسیت ها به صورت ویژه دنبال می شود، در مراکز خصوصی اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد در اعتبار بخشی بیمارستان ها اثر گذار بوده و به لحاظ مالی مشکلاتی برای این مراکز ایجاد می کند.

عبادی ادامه داد: مواردی از این دست داشتیم اما از ذکر نام بیمارستان معذور هستم.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا به پزشکان حامی سزارین هم تذکر داده شده است، افزود: برای پزشکانی که روند رو به کاهش آمار سزارین داشته و مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 21 هزار سزارین از 32 هزار زایمان در مازندران

ثبت 21 هزار سزارین از 32 هزار زایمان در مازندران