مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 ساعت 13:152019-05-04بين الملل

تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی تا 6 ماه به تعویق افتاد


هیئت دولتی توسعه کشورهای شرق آفریقا (ایگاد) اعلام کرد، دو گروه درگیر در این کشور با به تاخیر انداختن تشکیل دولت متحد تا شش ماه موافقت کردند.

- هیئت دولتی توسعه کشورهای شرق آفریقا (ایگاد) اعلام کرد، دو گروه درگیر در این کشور با به تاخیر انداختن تشکیل دولت متحد تا شش ماه موافقت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، سازمان ایگاد اعلام کرد، دو گروه درگیر با اجماع بر سر تمدید مرحله پیش از گذار تا 12 مه 2019 توافق کردند.

این توافق پس از مذاکرات دو روزه در آدیس آبابا میان دو گروه متخاصم در سودان جنوبی جهت تلاش برای نجات توافقنامه صلح صورت گرفت.

توافقنامه ای که در ماه سپتامبر 2018 به امضا رسیده بود.

این توافقنامه که توسط نمایندگان سالوا کر میاردیت، رییس جمهوری سودان جنوبی با ریک مچار، رهبر مخالفان مسلح این کشور و تعدادی از گروه ها امضا شد، نتیجه تلاش ها برای پایان دادن به درگیری ویرانگر محسوب می شود درگیری هایی که وارد ششمین سال خود شده اند.

مچار از دولت سودان جنوبی خواست اسامی کسانی که در قتل دونق صموییل، فعال حقوق بشری و اقری ادری، از رهبران جنبش اپوزیسیون مردمی دست داشتند، افشا کند و از شورای امنیت نیز خواست پرونده قتل این دو را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد اما جوبا اتهامات درباره دست داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی تا 6 ماه به تعویق افتاد

تشکیل دولت متحد در سودان جنوبی تا 6 ماه به تعویق افتاد