مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 ساعت 13:312019-05-04پزشكي

وزیر بهداشت : اقدامات قابل توجهی طی 40 سال اخیر در عرصه نظام سلامت کشور شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سعید نمکی ظهر امروز در جشن ملی مدارس ابتدایی عاری از پوسیدگی دندان که در سالن الزهرا(س) شهرستان نمین برگزار شد اظهار کرد: در چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی در عرصه نظام سلامتی کشور اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

وی افزود: در چهل سال گذشته مرگ و میر کودکان زیر یک سال و 5 سال و هم چنین مرگ و میر زنان ناشی از عوارض زایمان نیز به شکل قابل توجه کاهش داده شده و در کنار آن در تربیت پزشک و علم پزشکی در سطح دنیا به اعتبار رسیده ایم به طوری که امروزه پذیرای تعداد زیادی بیماران از سایر کشورها جهت درمان در ایران اسلامی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، چاقی و دیابت و.

نیازمند مشارکت همه بخش ها است که بهترین مکان برای فرهنگ سازی در این خصوص مدارس هستند تا  به آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از وقوع این بیماری ها و شیوه صحیح زیست و کنترل بیماری ها از همان دوران کودکی پرداخت شود.

نمکی بیان داشت: کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد وگسست های اجتماعی باید از مدارس آغاز شود و دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور محسوب می شوند که در این راستا طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان تدوین شده که از طرح های موفق در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت : اقدامات قابل توجهی طی 40 سال اخیر در عرصه نظام سلامت کشور شده است

وزیر بهداشت : اقدامات قابل توجهی طی 40 سال اخیر در عرصه نظام سلامت کشور شده است