مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 04:062019-05-05دانش

پرورش کرم ابریشم؛ صنعتی که رو به زوال است / درآمدزایی در خانه با پرورش کرم


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ کرم ابریشم ازحشرات مفیدی است که با تولید نخ ابریشم جایگاه ویژه ای در صنایع قالی بافی، نساجی و پزشکی داشته و مشاغل جنبی زیادی را نیز به خود اختصاص داده است، - دانشجو: کرم ابریشم بیشتر از چه چیزی تغذیه می کنند؟ کرم ابریشم از برگ درخت توت برای تغذیه استفاده می کند و هیچ غذای دیگری را نخواهد خورد برگ های توت باید بلا فاصله بعد از بیرون آمدن کرم از تخم دراختیارش قرار گیرد برگ های تازه و لطیفی که مورد نیاز کرم جوان است دراوایل بهار در دسترس است.

برگ های کهنه در سه مرحله اول زندگی کرم ابریشم کرم های جوان بسیارخشن است در دوره چهارم و پنجم زندگی کرم های بالغ می تواند از برگ های سخت و خشن استفاده کنند.

برگ ها باید عاری از مواد آفت کش باشند.

بعد از جمع آوری مقدار زیادی از شاخه های درخت توت با برگ های تازه به عنوان ذخیره غذایی باید آن ها را به مدت سه دقیقه در محلول گند زدا قرار داد.

سپس برگ ها باید در زیر شیر آب خوب شسته شود تا تمام برگ ها خوب پاک و شسته شود، زیرا می تواند باعث کشته شدن کرم های ابریشم شود بعد با تکان دادن آب اضافی برگ ها گرفته شده و در کیسه های پلاستیکی و جای خنک نگه داری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش کرم ابریشم؛ صنعتی که رو به زوال است / درآمدزایی در خانه با پرورش کرم

پرورش کرم ابریشم؛ صنعتی که رو به زوال است / درآمدزایی در خانه با پرورش کرم