مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 09:312019-05-05سياسي

بیکاری 15 هزار «ماما» در کشور/ تلاش برای برقرای «بیمه پایه» مامایی


رییس جمعیت مامایی کشور با بیان اینکه 15 هزار نفر از جمعیت 40 هزار نفری فارغ التحصیل رشته مامایی در کشور بیکار هستند، گفت: تلاش می کنیم در سال جاری بیمه پایه ماماها را برقرار کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پنجم ماه may ، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است.

برای اولین بار در سال 1980 این روز به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد و سپس از سال 1992 به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان اعلام شد.

در کشورمان این روز مصادف با 15 اردیبهشت است و به عنوان روز ماما نام گذاری شده است.

به مناسبت این روز، میزگرد بررسی وضعیت مامایی در کشور با حضور زهرا عابدی، رییس جمعیت مامایی ایران و معصومه کُرپی نائب رییس و مسئول آموزش این جمعیت در خبرگزاری فارس برگزار شد.

زهرا عابدی، رییس جمعیت مامایی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  چه تعداد ماما در کشور فعالیت می کنند و چه تعداد بیکار هستند؟ ، اظهار داشت: اکنون بیش از 40 هزار فارغ التحصیل مامایی داریم که از این تعداد حداقل 15 هزار ماما بیکار هستند.

وی ادامه داد: عمده مشکل ما در مامایی این است که  ورودی به دانشگاه در این رشته در چند سال اخیر متناسب با ایجاد بازار کار نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری 15 هزار «ماما» در کشور/ تلاش برای برقرای «بیمه پایه» مامایی

بیکاری 15 هزار «ماما» در کشور/ تلاش برای برقرای «بیمه پایه» مامایی