مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1398 ساعت 10:552019-05-05اقتصادي

تلفیق معماری سنتی با سیستم مدرن در کاهش مصرف انرژی


مجری طرح های مدیریت سبز دانشگاه یزد گفت: روند روز افزون مخاطرات زیست محیطی موجب شده، دانشگاه ها در عرصه مدیریت سبز اقداماتی انجام دهند تا علاوه بر ارتقاء عملکرد، - زمینه ساز تغییرات گسترده در سطح جامعه شوند.

مریم رجایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در حاشیه همایش دانشگاه های سبز در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه یزد چند سالی است در این حوزه ورود کرده و در این مدت اقدامات شاخصی در مدیریت پسماند و کاهش مصرف انرژی انجام شده است که همگی در راستای حفظ محیط زیست و کم کردن میزان مصرف انرژی هستند.

وی در توضیح این پروژه ها گفت: برخی از این طرح ها عبارتند از استفاده از لامپ های کم مصرف در ساختمان ها و محوطه های باز دانشگاه، استفاده از برج های نور کم مصرف ال.

ای.

دی برای روشنایی محوطه های بزرگ دانشگاه، نصب ترانس های الکترونیکی به جای ترانس های القایی نصب بانک مخازن در پست های برق به منظور کاهش مصرف، کنترل سیستم های حرارتی برودتی و تهویه مطبوع و .

مجری طرح های مدیریت سبز دانشگاه یزد به استفاده از کنتورهای هوشمند و مجزا در ساختمان ها اشاره کرد و گفت: این طرح برای تعیین و پایش میزان برق مصرفی در دانشگاه عملیاتی شده است.

وی به سه طرح شاخص دانشگاه یزد در حوزه مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح ها، پروژه انرژی زمین گرمایی است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفیق معماری سنتی با سیستم مدرن در کاهش مصرف انرژی

تلفیق معماری سنتی با سیستم مدرن در کاهش مصرف انرژی