مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 ساعت 08:502019-05-06اقتصادي

کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال 98


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تأکید کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید پیش بینی می شود در پایان سال شاهد کاهش شدید بیکاری در ایران باشیم و بر اساس علم اقتصاد این اتفاق محقق خواهد شد.

- بیت الله اکبری مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شرایطی که اقتصاد دچار رکود و تورم می شود تنها راه خارج شدن از تورم رکودی، رونق تولید است.

وی اضافه کرد: در اقتصاد یا رکود وجود دارد یا بیکاری هست که در این صورت تورم پایین خواهد بود، هنگامی که تورم افزایش پیدا کند بایستی نرخ بیکاری پایین باشد؛ ولی وقتی بیکاری و تورم هر دو با هم افزایش پیدا می کنند تورم رکودی پیش خواهد آمد و شرایطی است که تنها یک راه حل برای آن وجود دارد و آن هم رونق تولید است چراکه با این رونق، بیکاری و تورم هم زمان با هم کاهش پیدا می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین خاطرنشان کرد: شعار رونق تولید که مقام معظم رهبری برای سال 98 برگزیدند برای امسال نیست بلکه برای سال هاست و ما تا 15 سال آینده به شدت به شعار امسال نیاز داریم و شرایط اقتصادی ایران برای این خیز بلند مهیاست چراکه در حال حاضر در شرایطی قرار گرفتیم که بایستی این حرکت اتفاق بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال 98

کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال 98