مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 ساعت 08:452019-05-07سياسي

تولید 100 قلم دارو و مواد اولیه دارویی در دستور کار معاونت علمی


مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از برنامه این معاونت در تولید یکصد قلم داروی نوترکیب و شیمیایی و مواد اولیه خبر داد و گفت: - این برنامه با همکاری وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی اجرایی می شود.

دکتر اسماعیل قادری فر در حاشیه مراسم رونمایی از چهار محصول دارویی فناورانه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: معاونت علمی به منظور بی اثر کردن تحریم ها در بخش های کلیدی و حساس کشور به ویژه در حوزه داروهای نوترکیب و زیست فناوری و داروهای شیمیایی، تولید آنها را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه این داروها در حوزه های انسانی، دام و وطیور و واکسن های مربوط به آن است، اظهار کرد: این برنامه یک برنامه جامع است که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تجهاد کشاورزی اجرایی می شود.

قادری فر خاطر نشان کرد: در این برنامه تولید یکصد قلم داروی نوترکیب، شیمیایی و مواد اولیه دارویی در دستور کار تولید قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف دو سال آینده تا پایان 1400 به خودکفایی برسیم.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ادامه داد: خوشبختانه 96 تا 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و تنها 4 درصد از داروهایی که در سبد دارویی کشور قرار می گیرد و جزو اقلام دارویی پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 100 قلم دارو و مواد اولیه دارویی در دستور کار معاونت علمی

تولید 100 قلم دارو و مواد اولیه دارویی در دستور کار معاونت علمی