مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اردیبهشت 1398 ساعت 09:252019-05-07اقتصادي

ارز 4200 تومانی تنها راهگشای صنعت دارو


وزیر بهداشت درباره تغییر نرخ ارز دارو گفت: ابتدا باید بتوانیم سرمایه در گردش صنعت دارو را تقویت کرده و سپس درباره تغییر نرخ ارز تصمیم گیری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از چهار داروی ضد سرطان و ضد دیابت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: داروهایی که امروز به عنوان ماده اولیه در حوزه سرطان و دیابت تولید شده اند، با همت عزیزانی در دو شرکت باران و البرز فارمد بوده است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این تولید مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه تولید این داروها به شکل قابل توجهی ارزبری را در واردات مواد اولیه داروهای ضد سرطان و ضد دیابت کاهش می دهد، افزود: امیدواریم که ما هم در حوزه سیاست حمایت از تولید داخل در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از تولید داخل نامگذاری کردند، بتوانیم گام های موثرتری را با حمایت و میدان داری بخش خصوصی در این زمینه برداریم.

نمکی درباره تولید انبوه این داروها گفت: داروهایی که امروز تولید شد در حد تولید صنعتی بوده و قطعاً هم در تولید انبوه داروهای خاص قابل استفاده است.

وی درباره نحوه حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو گفت: بزرگترین حمایت ما این است که جلوی واردات داروهای مشابه داخلی را بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی تنها راهگشای صنعت دارو

ارز 4200 تومانی تنها راهگشای صنعت دارو