مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 ساعت 11:452019-05-12سياسي

رونمایی از کتاب «نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم»


با حضور امیر سرتیپ دوم فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ محمدحسین نامی، دکتر عزت الله عزتی استاد حوزه جغرافیای کشور و دکتر مجتهدی کتاب نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم رونمایی شد.

- با حضور امیر سرتیپ دوم فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ محمدحسین نامی، دکتر عزت الله عزتی استاد حوزه جغرافیای کشور و دکتر مجتهدی کتاب "نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم" رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت دفاع، در این مراسم امیر سرتیپ دوم فخری با بیان اینکه کشورهایی تلاش دارند نام خلیج همیشه فارس را تغییر داده و هویت ملی و فرهنگی ما را خدشه دار کنند، گفت: کتاب نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم با هدف آگاهی بیشتر از پیشینیه این خلیج و بر اساس اسناد موجود تاریخی تهیه شده است.

وی افزود: در این کتاب اسناد و نقشه هایی که در مورد خلیج فارس از منابع مختلف دنیا تهیه شده می تواند در قالب یک سند ملی برای کشور و خلیج فارس قابل بهره برداری باشد.

امیر سرتیپ دوم فخری با بیان اینکه برخی از کشورها از سال های گذشته همواره در صدد تغییر نام خلیج فارس برآمده اند، گفت: اگر ما در این مورد حساسیت نشان ندهیم هویت ملی ما خدشه دار خواهد شد و البته به فضل پروردگار و همت جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس همیشه خلیج فارس باقی خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از کتاب «نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم»

رونمایی از کتاب «نام خلیج فارس در جغرافیای قدیم»