مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 ساعت 12:552019-05-12بين الملل

رد پای وهابیت سعودی در حملات عید پاک در سریلانکا


سریلانکا یک محقق و دانش آموخته سعودی را با این ادعا که وی با سرشاخه بمب گذاری های عید پاک در این کشور ارتباط داشته، دستگیر کرده است؛ اقدامی که نگاه ها را به سوی افزایش تأثیر آموزه های وهابیت در سریلانکا معطوف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد الیار 60 ساله محقق دانش آموخته سعودی و مؤسس مرکز راهبرد اسلامی متشکل از یک مسجد، یک مدرسه مذهبی و یک کتابخانه در شهر کاتانکودی است؛ این شهر زادگاه زهران هاشم، سرشاخه بمب گذاری های عید پاک است.

در بیانیه پلیس سریلانکا آمده است: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که فرد دستگیر شده روابط نزدیکی با زهران داشته و در عملیات نقل و انتقال پول فعالیت داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده که الیار 60 ساله در روند آموزش گروهی از عاملان انتحاری که در حملات انتحاری عید پاک دست داشتند، در شهر هامبانتوتا واقع در جنوب سریلانکا حضور داشته است.

دو منبع مطلع از جامعه مسلمانان در کاتانکودی گفته اند که بخشی از دیدگاه های افراطی زهران به واسطه متون سلفی- وهابی است که از کتابخانه مرکز راهبرد اسلامی و در بازه زمانی دو تا سه ساله خوانده است.

یکی از این افراد گفته است: من عادت داشتم همیشه با او به مرکز بروم او نوشته ها و مجلات سعودی ها را مطالعه می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای وهابیت سعودی در حملات عید پاک در سریلانکا

رد پای وهابیت سعودی در حملات عید پاک در سریلانکا