مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398 ساعت 13:252019-05-13بين الملل

درگیری ها مجدداً به سوریه بازگشته اند


سال ها از مذاکرات ژنو و چندین مذاکرات دیگر در شهرهای مختلف جهان از جمله سوچی روسیه گرفته تا مذاکرات آستانه که احتمالاً دور بعدی آن در ماه ژوییه برگزار می شود، - می گذرد.

مذاکراتی که کشورهای مختلف منطقه و جهان در آن ورود کردند، مذاکراتی که تنها موفقیت جزیی در دستیابی به اقدامات جزیی و محدود جغرافیایی حاصلی نداشته و به اتمام جنگ منجر نشد اما پس از گذشت ماه ها از برقراری آتش بس نسبی در سوریه، درگیری های خشونت آمیز بار دیگر به جبهه هایی که حائل میان ارتش سوریه و گروه های هم پیمان از سویی و گروه های مخالف از سوی دیگر است، بازگشته است.

حال سوال این است که در سوریه چه اتفاقی رخ می دهد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت النشره در تحلیلی نوشت: در بزرگترین درگیری نظامی که سوریه از تابستان سال میلادی گذشته شاهد آن است، ارتش سوریه و یگان های نظامی حامی آن حملات روز افزون خود را به پایگاه های گروه های مسلح در اطراف ادلب و مشخصاً شهرک ها و روستاهای شمال حماه و بخش های معینی از جنوب ادلب آغاز کرده اند.

دولت سوریه این تحول نظامی را واکنش به حملات و اقدامات تحریک آمیزی توجیه می کند که ارتش سوریه طی هفته های اخیر از سوی گروه های مسلح در معرض آن قرار گرفته و گروه های مسلح هم ارتش را به محاصره کامل ادلب جهت مقدمه چینی برای سقوط نظامی این استان در راستای تکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری ها مجدداً به سوریه بازگشته اند

درگیری ها مجدداً به سوریه بازگشته اند