مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 15:102019-05-15اقتصادي

جای خالی LC را پر می کنیم


مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات معتقد است در شرایطی که تحریم های آمریکا تلاش می کند فعالیت های بانک های ایران را محدود کند، این صندوق با توجه به شرح وظایف اش، - می تواند بخشی از این محدودیت ها را بی اثر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افروز بهرامی در جلسه امضای تفاهم نامه میان اتاق بازرگانی ایران و عراق و صندوق ضمانت صادرات، اظهار کرد: در طول ماه های گذشته صادرکنندگان مان با توجه به محدودیت هایی که تحریم ها برای نظام بانکی مان ایجاد کرده، برای دریافت بیمه نامه و رسیدهای صادراتی شان با مشکلاتی مواجه شده اند.

این در حالی است که در شرایط فعلی صندوق ضمانت صادرات می تواند بخشی از این کاستی ها را جبران کند.

وی ادامه داد: ما در نبود LC می توانیم بخشی از ضمانت های لازم را صادر کنیم و حتی در حوزه بیمه سرمایه گذاری خارجی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با بیان این که این صندوق در حال حاضر، دو میلیارد و 300 میلیون دلار تعهد و پوشش اقتصادی لازم را نهایی کرده است، توضیح داد: این رقم تنها حدود پنج درصد از صادرات غیرنفتی ایران را شامل می شود.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته سهم صندوق ضمانت خود را به 10 درصد رسانده اند و حتی در برخی از کشورهای شرق آسیا این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی LC را پر می کنیم

جای خالی LC را پر می کنیم