مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 ساعت 09:202019-05-18پزشكي

مراقب چاقی بعد از روزه داری باشید!


رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه تاکید کرد: افراد از هرگونه پُرخوری در وعده های افطار و سحر خودداری کنند، چرا که بعد از ماه مبارک رمضان دچار چاقی و اضافه وزن خواهند شد.

- هادی عبدالله زاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه استفاده از برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان در صورت داشتن تغذیه سالم و درست در این ماه است، گفت: افراد نباید به خاطر روزه داری در طول روز دست به پرخوری در وعده های افطار و شام بزنند و یا وعده سحر را آنقدر حجیم استفاده کنند که در طول روز گرسنه نشوند.

وی تصریح کرد: پُرخوری و مصرف غذاهای حجیم نه تنها به رفع گرسنگی در طول روز کمک چندانی نمی کند، بلکه موجب افزایش وزن و چاقی پس از ماه مبارک رمضان می شود.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تعداد وعده های غذایی در زمان روزه داری مانند دیگر روزهای عادی سال است و افراد هر سه وعده غذایی را در ماه مبارک رمضان باید داشته باشند.

عبدالله زاد تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان وعده افطار مانند وعده صبحانه است و افراد می توانند برای این وعده از آب گرم همراه با خرما، لقمه نان و پنیر و سبزی، شیربرنج، فرنی و یا انواع سوپ و آش استفاده کنند.

وی مصرف زولبیا و بامیه را مناسب ندانست و افزود: این خوراکی حاوی مقادیر بالای چربی و شکر است و مصرف زیاد آن می تواند موجب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب چاقی بعد از روزه داری باشید!

مراقب چاقی بعد از روزه داری باشید!